नेपालमा शक्तिशाली हिन्दु देवीको रुपमा पुजा गरिने युवा कुमारीलाई आधारभुत मानब अधिकार सुनिश्चत गरिनु पर्छ यसको लागी आर्थिक लगायत सम्पुर्ण व्यवस्था राज्यले मिलाउनु पर्ने हुन्छ । यो हिमाली देशको नेपालको सर्वोच्च अदालतको आदेश हो ।
२०६३ साल बैशाख २३ गते कुमारीको मानब अधिकार तथा व्यक्तिगत स्वतन्त्रतामा आघात पुगेको वारे पुनदेवी महर्जनले सर्वोच्च अदालतमा सार्वजनिक सरोकारको रिट निवेदन दायर गर्नु भएको थियो । सो निवेदनमा समानताको हक वैयक्तिक स्वतन्त्रता शिक्षा स्वस्थ्य आवजावत भ्रमण गोपतियताका विषयका हक कुण्ठित भएको दावी गरिएको थियो । महर्जनले अवकाश पछीको जीवन समेत स्वतन्त्र र मर्यादित हुन नसकेको सवाल समेत उठाएकी थिईन ।
सर्वोच्चका माननीय न्यायाधीशद्वय बलराम केसी तथा तपबहादुर मगरको संयुक्त इजलासले यही भाद्र २ गते का दिन सो आदेश गरेको हो । कुमारीहरुलाई बिद्यालय पठाउनु पर्छ र मध्ययुगीन स्थानमा राखीनु हुदैन भनी न्यायाधीशहरुले आदेश दिएका छन । "वाल अधिकार महासन्धीमा सुनिश्त गरिएको अधिकारहरु अस्वीकार गरिएको कुनै एतिहासिक र धार्मिक दस्तावेज पाईदैन "फैसलामा अदालतले भनेको छ ।
कुमारीहरुको सुबिधा निश्चत गर्न संस्कृतिक पर्यटन तथा नागरिक उड्डन मन्त्रालयका सहसचिवको संयोजकत्वमा पाच सदस्य एक समिति गठन गरी एक बर्ष भित्र प्रतिवेदन तयार गर्न अदालतले आदेश दिएको छ । सो समितिले दिएको प्रतिवेदन अक्षरश पालना गर्न पनि सरकारलाई सचेत गराईएको छ । सो रिट निवेदन माथिको सुनवाईमा अधिवक्त चन्द्रकान्त ज्ञावली , मीरा ढुगाना , रवि खनाल लगायतले निवेदकको तर्फबाट बहस पैरवी गरेको थिए ।
ती कन्याहरु तीन वा चार बर्षको उमेरमा बौข धर्मलम्बी भित्रबाट बौद्ध पुरहितबाट छानिन्छन । बयष्क अवस्था नपुन्जेल दैवी स्तर काम गर्ने छन । काठमाण्डौ उपत्यकाका सवै महत्वपुर्ण धार्मिक र सास्कृतिक समारोहहरुमा उनीहरु उपीथती हुने गर्दछन । नेपाल भरी करीब एक दर्जन अरु कुमारीहरु छरीएर रहेका छन । काठमाण्डौ , पाटन र भक्तपुरमा कुमारी राख्ने प्रचलन छ । भक्तपुरको कुमारीले गत बर्ष अमेरीका ध्रमण गर्दा बिवाद उठेको थियो ।
जीवित देवीको रुपमा पुजीने कन्याको सन्दर्भमा सर्वोच्च अदालतको निर्णयलाई नेपालका बाल अधिकार अभियानकर्ताहरुले स्वागत गरेका छन । अनौपचारीक सेवा केन्द्र नामक काठमाण्डौको एक मानब अधिकार समुहका समापति सुवोघ राज प्याकुरेलले भोइस अफ अमेरीकाका सम्बादाता स्टेप हरमनसंग कुरा गदै अदालतको यो निर्णलाई तत्काल स्वागत गरेका छन ।
"यसले हाम्रो देशमा भेरै राम्रो सन्देश दिएको छ ।" प्याकुरलले भनेका छन "बिशेषत बिचार गर्दा परम्पराको निरन्तरता वा धर्मको नाउमा समेत बाल अधिकारको उल्लघन र बाल अधिकारमा लापरवाही बारम्बार भई रहेको छ ।" बिधायिकाले मस्यौदा गर्ने भनिएको नया धर्म निरपेक्ष संविधानमा उनीहरुको अधिकार दरो गर्दा कानूनी निर्णयले उनीहरुको रक्षा गर्ने छ भनी समाजीक कार्यकर्ताले भनेका छन ।
"वाल अधिकार महासन्धीको आधारमा मात्र होईन अदालतको निणर्णयको आधारमा पनि व्यवहारमा बाल अधिकार प्रदान गर्ने सन्दर्भमा राज्यको भुमिका र उत्तरदायित्व धेरै प्रष्ट रुपमा नया संविधानमा उल्लेख गरिनु पर्दछ ।" प्याकुरेलले भनेका छन । कुमारी को अबस्था नौलो छ । उनीहरुलाई उनीहरुको परिवारसंग बस्न अनुमति छैन औपचारिक शिक्षा हासिल गदैनन , अरु बालबलिका संग खेल्न पाउदैनन । तर अर्को तर्फ यस परम्पराका समर्थकहरु ति कन्याहरु महत्वपुर्ण प्रचलन सन्दर्भमा लिईन्छ र बहुसंख्यक हिन्दु र देशका बौद्ध बीचको एकताको रुपमा व्यवहार गरिन्छ भनी तर्क गर्दछन ।
नेपालले यसको हिन्दु राजतन्त्र समाप्त गरेको तीन महीना पछि सर्वोच्चको यो फैसला आएको छ जसले सम्बन्ध बर्षमा एक पटक कुमारीबाट आर्शिबाद लिने गर्दथ्यो । गएको हप्ता , एक जना पुर्ब विद्रोही जसले राजतन्त्रको बिरुद्ध माओबादी बिद्रोह को नेतृत्व गरे उनले नेपाल गणतन्त्रको प्रथम प्रधानमन्त्रीको रुपमा सपथ ग्रहण गरेका छन । ति माओवादीहरु सैदान्तिक रुपमा कुमारीलाई प्रथालाई कठोर हिन्दु जाति व्यवस्थाको एक खराव परम्परा र समाजवादसंग बिषय मान्दछन । यस पछि अब के हुन्छ हेर्न त्यो पनि हेर्न बाकी नै छ ।
No comments:
Post a Comment