कानूनको बिषयमा रुची हुने सबैलाई यो ब्लगमा स्वागत छ, नियमित रुपमा यो ब्लग हेर्न र आवश्यक देखीएको सल्लाह, सुझाव प्रतिकृया दिई सहभागीता जनाउन तपाईंहरु समक्ष हार्दिक अनुरोध छ।

Wednesday, September 3, 2008

बिग्रेको एटिएम मशिनको फाइदा लुट्दा कैद सजाय

चीनको शांग्जी प्रोभिन्सको लिन्फेनमा बस्ने २४ वर्षीय गु टिंगले एउटा बिग्रेको एटिएम मशिनवाट $२५००० झिकेकोमा जन्मकैदको सजायलाई घटाएर पाँच वर्षको जेल तोकिएको छ । उक्त आप्रवाशी कामदारलाई $२८०० थप सजाय र "गैर कानूनी" तरिकाले पाएको सबै रकम फिर्ता गर्न जनअदालतले आदेश दिएको छ ।
ग्वान्जौमा सिक्यूरिटी गार्डको काम गर्ने गु २००६ को अप्रैल २१ मा पैसा झिक्न एउटा एटिएममा गए । तर एउटा प्राविधिक गल्तिले उनको १००० युवान झिक्ता खातावाट १ युवान मात्र घट्ने भएको रहेछ । अव के चाहियो, गुले १७१ चोटी एटिएम प्रयोग गरेर १७५००० युवान झिक्न भ्याइहालेछन ।

उनको अपराध पत्ता लागे पछि उनी एक वर्ष लुकेर हराए । पछि पक्राऊ परेपछि गत वर्षको नोभेम्बर २० मा उनलाई आजन्म कैद तोकियो । यो केसले राष्ट्रिय हेडलाइन पायो र मीडिया एवं कानूनी व्रृत्तमा यो सजाय अली कडा भयो कि भनी बहसै चल्यो ।

प्रोभिन्सियल हाई कोर्टले यो रूलिंगलाई बदर गर्यो र नोभेम्बरको रुलिंगमा प्रमाण र केही तथ्यहरू नपुगेको भन्दै तल्लो कोर्टलाई यो केसलाई फेरी सुन्न आदेश दियो । फेब्रुअरी २२ मा रिट्रायल शुरू भयो जसमा सरकारी वकिलहरुले गुले ब्यांकबाट चोरी गरेको आरोप लगाए भने गुका वकिलले उनी निर्दोष रहेको जिकिर गरे ।

प्रचलित अपराधिक कानून अनुसार वित्तीय निकायहरुवाट १००००० युवान वा बढी चोर्ने ब्यक्तिहरुलाई जन्मकैद वा मृतुदण्ड हुन्छ ।

न्यायधिश गन जेंगपेइले भने: "यो केस स्पेशल छ किनभने गुले यो पैसा चोर्नुको एउटा कारण बिग्रेको मशिन पनि हो त्यसकारण हामीले उनको सजायलाई घटाएका छौं" । उनले थपे : "तर गुको कार्यले ब्यांकको अधिकार हनन भयो, यसको वित्तिय सुरक्षामा असर पर्यो र समाजमा गलत प्रभाव पार्यो ।"
गुले अपील नगर्ने जनाए तर गुका बुवा गु काइलियांग भने यो निर्णयसँग खुशी छैनन । "उनी निर्दोष छन, उनले एउटा सिल्ली मिस्टेक गरे त्यसैले उनलाई छाडिदिनु पर्छ ।"

१७१ पल्ट कुटुकुटु पैसा झिकेको कुरा कसरी सिल्ली मिस्टेक हुनसक्छ र?

Saturday, August 30, 2008

ईराकमा मरिएकाको तर्फबाट मुद्धा पर्‍यो

पाच वर्ष अघि ईराकमा मारिएका १२ जना नेपाली आफन्त र त्यस घटनामा बाचेकाले अमेरीककाको क्यालिफोर्नियाको केन्दीय जिल्लाको लागी अमेरीकी अदालतमा मुद्दा दायर गरिएका छन ।


उनीहरुले कामदार मगाउने हुस्टन स्थित केबीआर भन्ने अमेरीकी सैनिक ठेकदार कम्पनी र दाउद भन्ने जोर्डनी सहायक ठेकदार कम्पनी बिरुद्ध मुद्दा दर्ता गरेका हुन । यो मुद्दा नया संघिय मानब तस्करी कानून र बिदेशी दुष्कृति दाबी ऐन अन्तर्गत दर्ता भएको हो । जसले विदेशिहरुलाई उनीहरुको देशमा अमेरीकी सरकार सैनिक वा संस्थाहरुले मानव अधिकार माथि गरेको दुरुपयोग सम्बन्धमा मुद्दा दर्ता गर्न अनुमति दिन्छ । यस भित्र जबरजस्ती चन्दा लिने अपहरण गैरकानूनी सम्पत्ति प्राप्ती लापरवाही र जालसाजी पनि समावेश छ ।


एक जना नेपाली र १२ जना नेपाली श्रमिकका नातेदारहरुले ति मानिसहरुलाई उनीहरुको ईच्छा बिपरित ईराकमा काम गर्न मानिसलाई मानब तस्करी गरेको अभियोगमा मुद्दा दायर गरेका हुन भनी एफपीले बिहिवार जनाएको छ ।

हुस्टन स्थित केबीआर भन्ने अमेरीकी कम्पनी र दाउद भन्ने जोर्डनी कम्पनी बिरुद्ध ईराकमा बन्धक बनेर मारिएका १२ जना नेपालीका आफन्तहरुले मुद्दा दर्ता गरेका हुन ।

अभियोगपत्र अनुसार १८ देखी २७ बर्षसम्मका ति नेपाली कामदारहरुलाई केबीआर र त्यसको जोडनी ठेकेदारले अम्मान शहरमा होटल र रेष्टुरन्टको भान्साको काम लगाई दिउला भनी भनी भर्ती गरिएको थियो । तर जब ति नेपाली कामदारहरु जोर्डन आई पुगे, तिनीलाई आशा गरिएको काम दिईएन । बरु उनीहरुले गैर कानूनी रुपमा उनीहरुको पासपोर्ट खोसे र असुरक्षीत सवारी साधनबाट उनीहरुलाई अल असाद हवाई अखडमा तिर लगियो । "उनीहरु ईराक तिर जादैछन भन्ने कुरा तिनीहरु मध्ये कसैले पनि जानेका थिएनन जस्तो देखिन्छ ।" ति मारिएका व्यक्तिका परिवार र बाचेका एक जनाका तर्फबाट प्रतिनिधी गर्ने कानूनव्यवसायी मेईथु हेनलिले भनेका छन । केहीलाई अमेरीकी केम्पमा जादै गरेको कुरा भनीएको थियो………………तिनीहरुले अमेरीकामा काम गर्न जादै गरेको ठाने ।


२००४ को अगस्त २० दिन इराक पस्नै लागेको बेला इराकी प्रहरी जस्तो गरी बसेका अनसार अल सुन्ना नाम गरेको एक ईस्लामीक समुहका बिद्रोहीहरुले ति नेपाली कामदारहरुलाई बाटैमा रोकेर बन्धक बनाए । तिनिहरुले सार्वजनिक माध्यमबाट भने "बुद्ध इश्वर भएका…………। यहुदी एबं क्रीस्टियनको सेवा गर्न र मुसलमानसंग लड्न उनीहरुको देशबाट आएका १२ जना नेपाली बिरुद्ध हामीले ईश्वरबाट फैसला ल्याएका छौ ।"

एक ईराकी छापामार सेनाले एक जना मानिसलाई चक्कुले घाटी काटेको र अरु ११ जनालाई पछाडी फर्काएर सुताई गोली हानेको दृश्य क्याम्याराले खिचेर ति अतिवादीहरुले एक वेवसाईटबाट प्रसारण पनि गरे । जसको कारण नेपालमा बिरोध प्रदर्शन भएको थियो । त्यो घटना एक मस्जीद केही सरकारी भवन र केही मेनपावर सस्थाहरुलाई निशाना बनाउदै हिंसामा फैलिएको थियो । त्यो प्रदर्शनमा कम्तीमा दुई जना मारिएका थिए ।


मुद्दाका बादी मध्येका एक बुद्धी प्रसाद गुरुङ नामका एक नेपाली कामदार ति ११ जना नेपाली कामदारसंगै एकै सवारी साधनमा थिए उनि चेक पोईन्टमा पछाडी छुटे । त्यसपछि पश्चिम ईराक स्थित अल असाद भनिने अमेरीकी सैनिक ठेगानामा आए र जहा उनले केहि समय गोदाममा काम गरे । जसको व्यवस्थापन केबिआर ले गरेको थियो ।" केबिआर र दाउदल घर फर्किन अनुमति दिनु अघि उनी १५ महिना जति आफ्नो ईच्छा बिपरीत बन्धक भएर रहहे ।" वक्तव्यमा भनिएको छ ।


"उनीहरुको नियुक्ति लागी नेपालदेखी ईराकसम्म उनीहरुको अन्तीम रोजगार स्थलसम्म………केबिआर र उसको सहायक ठेकदारबाट तारतम्म गरीएको……… गैरकानूनी तस्करी योजना अभियोग लगाई" ति निवेदकहरुले दाउद र पाटनस्र पहिचान गरेको त्यो वक्तव्यमा उल्लेख छ । "ति निवेदकहरु गरिव परिवारबाट आएका थिए जसले मृतकहरुलाई बाहीर पठाउन ऋणमा परेका थिए । तिनिहरुको निधनले त्यो परिवार अफ गरिबीमा पुग्दछन" भनी एग्नीस्कजाका फेरयस्जिमान नामका बादीका कानून व्यवसायीले संचार माध्यमलाई भनेका छन ।

"त्यहा बिभिन्न नियुक्तीकर्ता र बिभिन्न ठेकेदार एक संख्यामा छन जस्तो देखीन्छ तर तिनिहरु केबिआरको मुलद्वारमा समाप्त हुने देखिन्छ" पुन फेरयस्जिमान भन्दछन । औपचारीक रुपमा केलोङ्ग ब्रउन एण्ड रुट केबिआर भनिने केबिआर अमेरीकी उपराष्ट्रपति डिक चेनीले नेतृत्व गरेको हेलीबर्रटन ईनर्जी फर्मको पुर्ब अधिनस्थ हो जो त्यसबेला ईराकमा अमेरीकी सेनाको सेवा गर्ने सबैभन्दा ठुलो ठेकदार थियो ।


मे महिनामा मेथ्यु के हेनडली अमेरीकी कानून व्यवसायी र नेपालका एक भुतपुर्ब पिसकोर स्वयमसेवकको ल फर्मले ईस्लामीक बिद्रोहीले मारिएका १२ मध्येका ९ जनालाई जीवन भर क्षतिपुर्ति दिन मुद्दा जितेका थिए । बसन्त ऋतमा मृतकका परिवारलाई प्रत्येक महिना २२३ अमेरीकी डलर क्षतिपुर्तिमा र बाल बच्चा भएकालाई ७५ डलर अतिरिक्त व्यवस्था गर्ने श्रम बिभागले दाउद कम्पनीलाई आदेश दिएको थियो । सो घटनामा मारिएका तिनजना नेपालीहरुले कुनै पनि क्षतिपुर्ति पाएनन किनकी अमेरीकी कानून अनुसार मुद्दा दायर गर्ने तिनीहरुको कुनै कुनै अभिभावक श्रीमति वा बच्चा थिएनन । अदालतले २००४ को अगस्त महिनामा ईराकमा मारिएका नेपालीहरु अमेरीकी सहायक ठेकेदारले नियुक्त गरेको पनि निश्चीत गरेको छ ।

Monday, August 25, 2008

एउटा लाइट बल्ब चेन्ज गर्न कतिजना वकील चाहिन्छ ?

एउटा लाइट बल्ब चेन्ज गर्न कतिजना वकील चाहिन्छ ?



उत्तर : तपाई कतिजना अफोर्ड गर्न सक्नु हुन्छ?



उत्तर : त्रिपन्नजना आठजना बहस गर्न, एकजना पेसी स्थगित गर्न, एकजना प्रतिवाद गर्न, दुइजना नजिरको रिसर्च गर्न, एकजना प्रतिउत्तर चिट्ठी तयार गर्न, एकजना तथ्य सामन्जस्य गर्न, पाँचजना उनीहरुको टाइमकार्ड दर्ता गर्न, एकजना साबिती बयान तयार गर्न, एकजना प्रतिप्रश्न तयार गर्न, दुइजना मिलापत्र गर्न, एकजना सेक्रेटरीलाइ लाइट बल्ब चेन्ज गर्न आदेश दिन अठ्ठाइसजना यी प्रोफेसनल सेवाको बिल प्रस्तुत गर्न



उत्तर : पैसठ्ठीजना बयालिसजना सर्ज भएको बिजुली पठाएर बल्बलाई जलाएकोमा बिद्युत कम्पनिलाई मुद्दा हाल्न, चौधजना उक्त बिजुली वाएर गर्ने एलेक्ट्रिसिएनलाइ मुद्दा हाल्न नौजना उक्त बल्बको निर्मातालाई मुद्दा हाल्न



उत्तर : आगे यो करारको पहिलो पक्ष ("वकील") दोस्रो पक्ष ("लाइट बल्ब") बिच दोस्रो पक्षले आफ्नो उत्तरदाइत्व पूर्ण गर्न असामर्थ्यता देखाएको कारणले उक्त दोस्रो पक्षलाइ निजको स्थानवाट हटाउन एउटा करार सम्झौतामा हस्ताक्षर गर्न पुगेका छन माथि उल्लेख गरिएको उद्देश्य सम्पन्न गर्न निम्न बमोजिमका कार्यहरू गरिने छन:


) पहिलो पक्ष ("वकील") दोस्रो पक्ष ("लाइट बल्ब") भएको अग्लो स्थानमा पुग्न कुनै पनि प्रकारको साधनहरू, जस्तै कुर्सी, टेबल, भर्याङ आदिको उपयोग गर्न स्वतन्त्र हुनेछन पहिलो पक्षले दोस्रो पक्षलाइ दुबै हातले समात्ने छन घडीको सुइको दिशामा घुमाउने छन यो घुमाउने दिशामा भने कुनै सम्झौता गर्न सकिने छैन यी कार्यहरू गर्दा पहिलो पक्षले दोस्रो पक्षलाइ कुनै अघात पर्ने वा टुट्फुट नहुने किसिमले सावधानीपूर्वक गर्ने छन कथंकदाचित दोस्रो पक्षलाइ कुनै प्रकारको हानी हुन गएमा पहिलो पक्ष विरुद्द मुद्दा दायर भने गर्न सकिने छैन


) दोस्रो पक्षलाइ तेस्रो पक्ष ("लाइट होल्डर") वाट हटाए पछि पहिलो पक्षले निजलाई सम्बन्धित राष्ट्रिय कानून बमोजिम फ्याक्न, पुर्न वा मर्मत गर्न सक्नेछन


) दोस्रो पक्षलाइ हटाउने कार्य सकेपछि पहिलो पक्षले अर्को चौथो पक्ष ("नया लाइट बल्ब") लाई तेसो पक्षमा स्थापित गर्न सक्नेछन यसो गर्दा माथि उल्लेखित कार्यहरुको ठीक उल्टो कदमहरू चालिने

कुमारीहरुले पनि अधिकार पाउने अदालतको राय

नेपालमा शक्तिशाली हिन्दु देवीको रुपमा पुजा गरिने युवा कुमारीलाई आधारभुत मानब अधिकार सुनिश्चत गरिनु पर्छ यसको लागी आर्थिक लगायत सम्पुर्ण व्यवस्था राज्यले मिलाउनु पर्ने हुन्छ । यो हिमाली देशको नेपालको सर्वोच्च अदालतको आदेश हो ।


२०६३ साल बैशाख २३ गते कुमारीको मानब अधिकार तथा व्यक्तिगत स्वतन्त्रतामा आघात पुगेको वारे पुनदेवी महर्जनले सर्वोच्च अदालतमा सार्वजनिक सरोकारको रिट निवेदन दायर गर्नु भएको थियो । सो निवेदनमा समानताको हक वैयक्तिक स्वतन्त्रता शिक्षा स्वस्थ्य आवजावत भ्रमण गोपतियताका विषयका हक कुण्ठित भएको दावी गरिएको थियो । महर्जनले अवकाश पछीको जीवन समेत स्वतन्त्र र मर्यादित हुन नसकेको सवाल समेत उठाएकी थिईन ।


सर्वोच्चका माननीय न्यायाधीशद्वय बलराम केसी तथा तपबहादुर मगरको संयुक्त इजलासले यही भाद्र २ गते का दिन सो आदेश गरेको हो । कुमारीहरुलाई बिद्यालय पठाउनु पर्छ र मध्ययुगीन स्थानमा राखीनु हुदैन भनी न्यायाधीशहरुले आदेश दिएका छन । "वाल अधिकार महासन्धीमा सुनिश्त गरिएको अधिकारहरु अस्वीकार गरिएको कुनै एतिहासिक र धार्मिक दस्तावेज पाईदैन "फैसलामा अदालतले भनेको छ ।


कुमारीहरुको सुबिधा निश्चत गर्न संस्कृतिक पर्यटन तथा नागरिक उड्डन मन्त्रालयका सहसचिवको संयोजकत्वमा पाच सदस्य एक समिति गठन गरी एक बर्ष भित्र प्रतिवेदन तयार गर्न अदालतले आदेश दिएको छ । सो समितिले दिएको प्रतिवेदन अक्षरश पालना गर्न पनि सरकारलाई सचेत गराईएको छ । सो रिट निवेदन माथिको सुनवाईमा अधिवक्त चन्द्रकान्त ज्ञावली , मीरा ढुगाना , रवि खनाल लगायतले निवेदकको तर्फबाट बहस पैरवी गरेको थिए ।


ती कन्याहरु तीन वा चार बर्षको उमेरमा बौข धर्मलम्बी भित्रबाट बौद्ध पुरहितबाट छानिन्छन । बयष्क अवस्था नपुन्जेल दैवी स्तर काम गर्ने छन । काठमाण्डौ उपत्यकाका सवै महत्वपुर्ण धार्मिक र सास्कृतिक समारोहहरुमा उनीहरु उपीथती हुने गर्दछन । नेपाल भरी करीब एक दर्जन अरु कुमारीहरु छरीएर रहेका छन । काठमाण्डौ , पाटनभक्तपुरमा कुमारी राख्ने प्रचलन छ । भक्तपुरको कुमारीले गत बर्ष अमेरीका ध्रमण गर्दा बिवाद उठेको थियो ।


जीवित देवीको रुपमा पुजीने कन्याको सन्दर्भमा सर्वोच्च अदालतको निर्णयलाई नेपालका बाल अधिकार अभियानकर्ताहरुले स्वागत गरेका छन । अनौपचारीक सेवा केन्द्र नामक काठमाण्डौको एक मानब अधिकार समुहका समापति सुवोघ राज प्याकुरेलले भोइस अफ अमेरीकाका सम्बादाता स्टेप हरमनसंग कुरा गदै अदालतको यो निर्णलाई तत्काल स्वागत गरेका छन ।


"यसले हाम्रो देशमा भेरै राम्रो सन्देश दिएको छ ।" प्याकुरलले भनेका छन "बिशेषत बिचार गर्दा परम्पराको निरन्तरता वा धर्मको नाउमा समेत बाल अधिकारको उल्लघन र बाल अधिकारमा लापरवाही बारम्बार भई रहेको ।" बिधायिकाले मस्यौदा गर्ने भनिएको नया धर्म निरपेक्ष संविधानमा उनीहरुको अधिकार दरो गर्दा कानूनी निर्णयले उनीहरुको रक्षा गर्ने छ भनी समाजीक कार्यकर्ताले भनेका छन ।


"वाल अधिकार महासन्धीको आधारमा मात्र होईन अदालतको निणर्णयको आधारमा पनि व्यवहारमा बाल अधिकार प्रदान गर्ने सन्दर्भमा राज्यको भुमिका र उत्तरदायित्व धेरै प्रष्ट रुपमा नया संविधानमा उल्लेख गरिनु पर्दछ ।" प्याकुरेलले भनेका छन । कुमारी को अबस्था नौलो छ । उनीहरुलाई उनीहरुको परिवारसंग बस्न अनुमति छैन औपचारिक शिक्षा हासिल गदैनन , अरु बालबलिका संग खेल्न पाउदैनन । तर अर्को तर्फ यस परम्पराका समर्थकहरु ति कन्याहरु महत्वपुर्ण प्रचलन सन्दर्भमा लिईन्छ र बहुसंख्यक हिन्दु र देशका बौद्ध बीचको एकताको रुपमा व्यवहार गरिन्छ भनी तर्क गर्दछन ।


नेपालले यसको हिन्दु राजतन्त्र समाप्त गरेको तीन महीना पछि सर्वोच्चको यो फैसला आएको छ जसले सम्बन्ध बर्षमा एक पटक कुमारीबाट आर्शिबाद लिने गर्दथ्यो । गएको हप्ता , एक जना पुर्ब विद्रोही जसले राजतन्त्रको बिरुद्ध माओबादी बिद्रोह को नेतृत्व गरे उनले नेपाल गणतन्त्रको प्रथम प्रधानमन्त्रीको रुपमा सपथ ग्रहण गरेका छन । ति माओवादीहरु सैदान्तिक रुपमा कुमारीलाई प्रथालाई कठोर हिन्दु जाति व्यवस्थाको एक खराव परम्परा र समाजवादसंग बिषय मान्दछन । यस पछि अब के हुन्छ हेर्न त्यो पनि हेर्न बाकी नै छ ।

Tuesday, June 24, 2008

कानूनमा केडिया पुरस्कार

काठमाडौं । कानुनी क्षेत्रमा अहिलेसम्मकै ठूलो धनराशीको पुरष्कार स्थापना गरिएको छ । गत जेठ ३० गते कानून व्यवसायी क्लब र स्व शंकरलाल केडिया फाउन्डेसनबीच पुरस्कारबारे सम्झौता भएको क्लबका सचिव प्रकाश वस्तीले जनाउनु भयो । पुरस्कारको राशी ५१ हजार रुपियाँ छ । उक्त पुरस्कारले कानून व्यवसाय कानूनी साहित्य सिर्जना कानून शिक्षण र न्याय क्षेत्रमा महत्वपूर्ण योगदान गर्ने एक व्यक्तिलाई प्रत्येक वर्ष सम्मान गरिने भएको छ । कानून क्षेत्रमा यतिको परिणाममा रकम समावेश भएको यो पहिलो पुरस्कार हो । पुरस्कारबारे क्लबले विभिन्न चार शर्त तोकेको छ । पुरस्कारका लागि ५० वर्ष उमेर नाघेको व्यक्ति हुनुपर्ने न्याय र कानूनको क्षेत्रमा कम्तीमा २० वर्ष योगदान हुनुपर्ने पुरस्कार पाउने व्यक्तिले न्याय र कानूनको क्षेत्रमा तीनवटा उल्लेखनीय कार्य गरेको हुनुपर्ने र प्रस्तावित व्यक्ति वहालवाला न्यायाधीश हुन नहुने जनाइएको छ । पुरस्कारका लागि छनोट समिति गठन हुनेछ । यसैगरी कानून व्यवसायी क्लबले प्रत्येक दाताले दिएको रकम एक लाख रुपियाँ कोषबाट वर्षभरिका पत्रिकामा प्रकाशित विभिन्न विधाका लेखमध्ये कुनै एकलाई पुरस्कृत गर्ने निर्णयसमेत लिएको छ । एक लाख रुपियाँको अक्षयकोषलाई बैंकमा राखी त्यसबाट प्राप्त ब्याजलाई पुरस्कारका रुपमा प्रदान गर्ने क्लबले जनाएको छ । प्रत्येक वर्ष फागुन महिनाको १५ गते सो पुरस्कार प्रदान गरिने भएको छ ।

साभार जनधारणा

Friday, June 20, 2008

श्री ५ राजेन्द्रको कानूनी बन्दोवस्त

स्वास्ति श्री गिरिराज चक्र चूडामणि नर नारायणेत्यादि विविध विरुद्धावली विराजमानमानोत्तत श्री मन्महाराज धिराज धिराज श्री श्री श्री महाराज राजेन्द्र विक्रम शाह बहादूर सम्सेर जङ देवानां सदासमर विजयिनाम…………॥

आगे चार अदालतमा साल वसालका अख्तीयार कप्तान सर्दार डिठ्ठा विचारी अर्जवेगी श्रेस्तादार रकमी गैर्ह प्रति अदालतमा भरमुलुक्को फिरादि आयाको र भारदार रकमदार अमालीहरुले अंन्याय गर्याको छ भनी दुनीयांदार रैती गैर्हले विजाइ गर्यो भनि कराउन आयाको कुरा फेराद सुनी दोहोरो झ्गरिया जोरी कसैको पनपछे नगरि कसैको मोलाहिजामा नपसि घुस रीसिवत् नषाई बन्देज बमोजीम वाजवी निसाफ पारि छिनी दिनु दुवै झ्गरिया जोरी निरोपन् गर्दा तेस्तामा ठहर्याको कुरामा श्रेस्तामा नचहल्यालाई र अरु मामिला मुद्दाका तपसिल बमोजिमका वंदेज बमोजीम गर्नु निसाफ गर्दा मोहवदमा लागि निसाफ छोडी रकमदार र झ्गरियालाई काषि च्यापि श्रेस्ता र निसाफ छाडी काम गर्या झ्गरा निछंनामा पसि रकम्दार दुनिया झ्गरियालाई दुषदि गलाउनामा पस्या अंन्याय गरि वेजायी विद्दत गर्यो भनी रकमदार दुनियां झ्गरियाले हाम्रा हजूरमा अर्जी चर्हाई नालीस गर्न आया दोहोरा कुरा सुनी पुर्पछे गरी वक्सौंला कप्तान डिठ्ठा विचारी अर्जवेगी श्रेस्तादार रकमीहरुले अंयाय गरी श्रेस्तामा वेजायी विद्दत् विहरुमत गर्याको ठहर्या ताकसेर माफिक डंड सजाई होला नीसाफले ठहराई छिन्याका कुरामा र श्रेस्तामा नचर्ही हिमाईत पछि लागी कसैको आड्ली लाग्याको दाम काम वापत नबुझाई अघि नीसाफ पारी छिन्याको झ्गरा उलटाउनामा पस्न्यालाई र आड् दि रकमी झ्गरियालाई अडाउनालाई दोवर डैंड सासना होला पनपछे गरि रकम्दार झ्गरियालाई कसैले न अठ्याउनु वेजायी विद्दत कसैले नगर्नु भनी बन्देज वाधी बक्स्यौं हाम्रा हकुम प्रमानगी नभै दफदरषाना कुमारी चोकमा पर्याको झ्गरा अदालतबाट नसुंनु अदालतमा पर्याको झ्गरा दफदरषाना कुमारी चोकबाट नसुंनु हामीले वन्देज वाधी मोहर गरि बक्स्याको बन्देज जो नाघौला भारि डंड सासना होला…………॥

तपसिल्

श्रेस्तामा नचर्हया विडिन हाली ठाडो हुन्या श्रेस्ता चाहिन्या अघि देषि चली आयाको विगो नराषि हेमाइत गरि अडिन्या झ्गरियालाई मुद्दा अनुसार १५।२० दिन सम्म पियादा लाउनु पियादा लाउदा श्रेस्तामा चर्हेन भन्या दिन २५ मैन्हा १ सम्म छेकथुन गर्दा पनि श्रेस्तामा चर्हेन भन्या घर षेत लहना नगदि जिन्सी जो छ झ्गरा छिंन श्रेस्तामा नचढंज्याल सम्म चाहिन्या विगो जफत गरी थाती राषि दिनु झ्गरिया श्रेस्तामा चर्हयो विडि हाली विगो राष्या भन्या थाती राष्याको जगा छाडी दिनु विगो राषिनिसाफ्मा नचिर्ह झ्गरा नछिनी भागी गयो भन्या रहयाको विगो भराई दि दसौध लिनु…………॥१

दुवै घर झ्गरियाले श्रेस्तामा दि श्रेस्तादारले वकिसक्या पछि अडिन्यालाई श्रेस्ताले वक्या वमोजीम झ्गरा छिनी दि अडिन्यालाई मामीला अनुसार तिक्सर गर्नु…………॥२

जगा जमीन्का कुरामा साधमा नमीली वाझि आयाको कुरामा दुवै थरका पत्र पात्र हेरी पत्र बमोजीम कागज छुट्टाई दि रह्या हाम्रा हजूरमा दाषील गर्नु…………॥३

गुरु प्रोहित चौतारिया काजी कप्तान च्यातिएको… सुब्बा सुवेदार गैर्हका षवार वेष वीर्ता गुठि छाप छ पेंला ईजारा ठेड भित्रका मानीस्ले अमाल्मा कुरा नछिनी अदालतमा आई फिर्याद गर्याका कुरामा दोहोरो मानीस झिकि जस्ताको तस्तो निसाफ षारी छिनी दिनु हाम्रा हुकुम बाहेक झ्गरिया पनि सोषि नदिनु आमदामी फिर्ता गरिनदिनु…………॥४

चोरले चोरि वेच्याको माल धनी ठहर्याको माल ल्याउनु नसक्या मालका धनीले गावा वमोजीम नभराउनु चोर संग किन्याको मोल असुल गरि भराई दिनु लषसष सास्ति सासनाले न ठहर्याको मालमा षोजि नक्सनु चोरलाई तिक्सर माफिक सजाई गरी छोडी दिनु…………॥५

बाबु मर्दासाहु धेर छ भनी सष्यात् छोराले चार दाम राषि अपुताली नछोड्नु चार दाम नलिनु साहुले पनी सकस्नगर्नु आसामी पल्हाया पछि लिनु…………॥६

सहोदर भाइले जुठो पिंड छुटिन्या फुकियाको चार दाम नराषनु नलीनु…………॥७

बाबु छदै अंस दियन भनी छोराले फिर्याद गर्नु आया नसुंनु बाबुको षुसिले छोराहरुको अंस छुट्टाई दिंछु भनी कराउनु आया अंस छुट्टयाई वाडि दिनु…………॥८

पुराना जगा जीमीन्को झ्गरामा फिर्याद पर्या देषिको विगो समाई पुर्पक्ष हेरि ठहर्याको भर्नु भराउनु गर्नु फिराद पर्या देषि अघिको विगो नसमाउनु नषोजनु…………॥९

साहुको नाउमा असामीले फिराद गरि पक्राई विगो नराषि असामी भागी दव्यो भन्या साहूका तमसुक बमोजीमका रुपैया मध्ये भया गंन्या गंन्या न भया जोषन्या जोषन्या नभया भन्र्या भन्र्या नभया मोलन्या जफत गरि भराई दिनु इ ४ रै रकम असामीका घरबाट निस्केन भन्या पल्हाया पछि लिनु भनी असामी कायेम गरी पठाई दिनु…………॥१०

असामीको नाउमा साहुले फिराद गरी पक्रायो भन्या परापूर्व देषि चली आया बमोजीम भया माहाजन्ले मोल्याको सोर्ह गंडि उठ्याको माल् ली मोलाई भराई दिनु नभया पल्याहा पछि लिनु भनी दुवै घरको चीत्त बुझाई कायेम् गरिदिनु अरु जुवामा साहु वसि व्याज षायाको रुपैयामा साल वसाल व्याज दि साहुको चीत्त बुझाई राषदा राषदै मेरा सावा रुपैया स्मेत नभै भयन भनी साहुले सकस गरी फिराद गर्नु आयाको र साल वसाल व्याज दि चीत बुझाई राष्याको रुपैंयामा सावा स्मेत नभै भयन भनी साहु रिनी वाझ्यिका कुरामा निस्क्या वमोजीम महाजनले मोल्याको १६ गंडी उड्याको माललि कचहरीमा मीलाई भराई दिनु माहाजनले मोल्याको माल पनी लियेन र किस्ताकिस्ता गरी असामी पल्हाया पछि पनी लीदौन भनी अडीयो भन्या मोल्याको माल ढिसा लाई दसौध विसौध लीनु साहुरिनीको मुष नमीली विगो रह्या देषिको ब्याज नलाउनु ब्याज चािहंछ भने अडीन्यालाई ठेकि भराई दिनु…………॥११

बोक्स्याराका कुरामा धामी झाक्री कचहरीमा आई ठहराई दिल वसिनु सक्छ भन्या न्यादिनु अरु दुनियादारले बोक्सी भन्यो भनी बोक्स्यारालाई माग्न्याले फिराद गर्नु आया धामी झाक्री कचहरी मा नल्याई वोक्स्यारो मात्र लाउन्यालाई पाषै ठोकी डंड गर्नु…………॥१२

सबै जातका वापतीहरुमा वापती २ मध्ये १ भाग्यो १ पक्रीयो भन्या कायेल भया वमोजीम लेषि ली जात अनुसारको तिक्सर गर्नु पछि भाग्न्या मानीस आई होइन भनी निसाफ मागन आया अघि छिनि सक्याको कुरा थामी पछिको फिर्याद नसुंनु वापती दुवै भागी गयो भन्या षत्छित् अनुसारको तिक्सर गरि भात पानीमा पर्या लाई धर्माधिकार संग पतीया ली प्रायश्चीत गर भनी दिनु…………॥१३

मंसिर पुष माघ फागुण ४ महिनामा पानी नहालनु अरु न्याय हुंछ सहेली गाग्री भदौमा नहालनु अरु न्याय पनी केहि नहाल्नु अषाढ ज्येष्ठ असौज कार्तिकमा कराहि नदिनु अरु न्याय हुंछ चैत्र श्रावणमा सबै न्याय हुंछ…………॥१४

नेपाल्या राजाका पालामा पार पुछिन्न सुक्री विक्री भयाका जगा जीमीन्मा हामी सहोदर भाइ हुं साछि दाम् हाली दाम् गौरापाती षायाको छैन पानी हाल्याको पनि छैन यो जगा जीमीन्मा पर्याको रुपैंयाले जगा फिर्ता गरौं भनी फिराद आयाको कुरा नसुंनु हिजोको सुक्रि विक्रीया पछिन् नथामी दिनु…………॥१५

कारोवार गन्र्या साहुले दाम षाया दसौध व्याज षानु अनाज व्याज षाया रुपैयाको पाथी १ धान षानु व्याजको तमसुक लेषि व्याज नषानु दसौध व्याज र रुपैयाको पाथी १ धान भंदा बढ्ता व्याज षायो भनी असामीले फिराद गर्न आया साहु असामी जोरी बढ्ता व्याज षायाको ठहर्या साउमा मीन्हा गरी बढ्ता षानु न जान्या वापत डंड गर्नु…………॥१६

मेरो जगा हो भनी कचहरी गरी जगा थाती राषि भागी लुक्यो भन्या जगा थाती राख्याको अघि बेहोन्र्या लाई फोइ चलन गराइ दिनु…………॥१७

कसैको घरका चाकरले म अजा पुत्र हौं करिया होइन भनी कराउन आयो भन्या अजा पुत्र हौं भंन्याको लाग्याको दाम काम म बुझांउला भंन्या जमानीली पुर्पक्ष गरी अजा पुत्र ठहर्यो भन्या करिया हो भंन्या लाई डंड गर्नु अजा पुत्र ठहरेन भन्या करिया ठहरियो भन्या अजापुत्र हो भंन्यालाई डंड गरी जीयका धनीलाई जीय वेहोराई दिनु…………॥१८

जमीन जगाको लीन दिनको कुरामा हाम्रा अम्वल भया देषि अघिको पुरानु कुराको फिराद गर्नु आयो भन्या २ घर जोरी यती वर्ष सम्म यो वेहोराले षायाको हो भन्या षायाको जमान वंदी र यसो वेहोरा संग मिलि षायाको हो भंन्या दुवै घर संग जमान वंदी लेषाई ली हाम्रा हजूरमा विंति गरी हुकुम भया माफिक सुंनु हाम्रा हजुरमा विंति नगरी आफना मुनासिव सग नसुंनु…………॥१९

देवर सग विग्रन्या स्वास्नीहरुलाई जात अनुसार मासन्या जातलाई मासनु डंड गन्र्या जात लाई डंड गर्नु पतीत गन्र्या जातलाई पतीत गर्नु…………॥२०

पल्टन कंपनी गैर्हका कप्तान कुंर्गदान सुवेदार जमादार मेजर कोत्या २ जीटन् हुद्दा सिपाही गैर्ह भर मानीस के अदालतबाट कसैको कुरामा पंच वदि वोलाहटको पुर्जी आयो भन्या कचहरि गै दोहोरो कुरा बुझि काषिर पोल्टोन गरी जस्तोका तस्तो नीसाफ् वोली अदालतका अख्तीयार संग वुझ् मिलाई झ्गरा छिनी आउनु कचहरी वाट नवोलाई आफना मुनासिफ संग आफना मानीसको झ्गरा गै परी पंचा गरी गुठ गफडा नगर्नु जस्ले कचहरी दुली काषि पोल्टो गरी आफना र विराना गरी झ्गरा विठोली हुल गर्ला तसलाई जात अनुसार सासना होला…………॥२१

चार अदालतमा पर्याको झ्गरा अदालतै मा छिंनु अरु कचहरिमा पर्याको झ्गरा विहं छिनु हाम्रा हुकूम बाहेक झ्गरा नसार्नु अमाली विचारीले बेजाई गर्यो भनी कराउन आया झगरिया झिकि नीरोपन् गरी दिनु विना हाम्रा हुकूमले झ्गरिया नसौपनु…………॥२२

पाचुके गर्नु हुन्या नेवार नामाको लोगन्या स्वास्नी छुट्टिनु पर्यो भन्या इटा चपली बाट र लमि भया लमिको हातबाट लमि नभया सासु ससुरा लोगन्या को हातमा सुपारी दि लिन्याको कुरो ली दिन्या कुरो दी पाचुके गर्दा रहयाछन आजकाल लोगन्या स्वास्नी वाझा वाझ् गर्दा टकिया मनी झ्यालमा षोपामा जाहा ताहि सुपारी राषि पाचुके गरी आयां भनी अंत पोइलो जादो रहेछ र पाचुके को वेश्रेस्ता पर्न जांदा अब उप्रान्त पाचुके गर्नु पर्यो भन्या परापुर्व देषि चलि आया बमोजीम लमि भया लमिका हातबाट पाचुके गराउनु लमि नभया रित बमोजीम् सुपारी दिन पठाई पाचुके गर्नु तै भयन भन्या इटा चपलीमा गै पाचुके गर्नु येति नगरी वे श्रेस्ता संग जाहाताहि सुपारि राषि फाली नआउनु यस्ता वे श्रेस्ता गरि पाचुके गरि स्वास्नी तुल्याउन्यालाई चली आया वमोजीम मिसाषत् को डंड गर्नु…………॥२३

नेवार नामाको अपुताली पर्दा लोगन्याको सत्यध्याई रहयाका स्वास्नी छदै जो भयाको अपुतालि उठाई नलिनु धन अनुसार षानु लाउनु पुगन्या गरी जिउनी र वस्नलाई घर पर सारि दि वाकि रहयाको अपुताली षान्याले लिनु…………॥२४

सवाल वाहेक अरु परि आयाको मामीला आफुले आटि छिंनु सक्या सम्मको निसाफ पारी छिंनु नसक्या को अलमल पर्याको कुरा हाम्रा हजुरमा साधी छिंनु…………॥२५

अदालतमा टुङ्ग्याको झगरा को वेहोरा वाल रसिदले षन्या षर्दार वहिदारले रसिद दिदा रसिद अनुसार दस्तुर लिनु दिनु…………॥२६

कानून अङ्क ६८ बाट